Strona główna » Objawy » Zapalenie pochwy

Zapalenie pochwy

Zapalenie pochwy to jedna z najczęściej występujących kobiecych dolegliwości. Chorobę wywołuje zarażenie drobnoustrojami: bakteriami, grzybami oraz pasożytami. W zdecydowanej większości, przedostają się one drogą płciową. Jak więc zabezpieczyć się przed niechcianą chorobą i uniknąć negatywnych konsekwencji wynikających z zarażenia się drobnoustrojami?

Zapalenie pochwy jest chorobą, którą trzeba koniecznie poddać efektywnej kuracji. Nieleczona, w błyskawicznym tempie może rozprzestrzeniać się na okoliczne narządy: macicę, czy jajniki. Jak twierdzą specjaliści, w ekstremalnych przypadkach zaniedbań choroby – może ona doprowadzić do niepłodności – powiedział dr n. med. Igor Michajłowski, specjalista dermatolog-wenerolog z Gdańska

Zakażeniu pochwy sprzyjają następujące czynniki:

• przyjmowanie antybiotyków,
  • infekcje bakteryjne innych narządów,
  • suchość w pochwie.

Zdecydowanie częściej chorują aktywnie seksualnie kobiety, ponieważ podczas zbliżenia bardzo łatwo o zakażenie.

Objawy zapalenia pochwy

Jak leczyć zapalenie pochwy?

Leczenie dobiera się indywidualnie, w zależności od tego, co wywołało zapalenie. Dlatego właśnie wykonuje się wymaz z pochwy. Infekcje mogą spowodować wirusy, bakterie oraz grzyby przenoszone drogą płciową.

Ważna jest również odpowiednia higiena zainfekowanych miejsc intymnych

Co zrobić, aby się uchronić przed chorobami przenoszonymi drogą płciową?

Przede wszystkim zalecamy stosowanie prezerwatywy – w szczególności, kiedy często zmieniamy partnerów seksualnych lub nie mamy pewności, co do stanu zdrowia osób, z którymi współżyjemy. Pamiętajmy, że choć prezerwatywa nie daje stuprocentowej gwarancji, że niczym się nie zarazimy, to znacząco obniża ryzyko wystąpienia poważnej choroby. Warto zatem pamiętać o odpowiednim zabezpieczeniu. Równie ważne, co powyższe jest oczywiście regularne wykonywanie badań kontrolnych.

Testy i badania PCR na zapalenie pochwy

Dzięki zastosowaniu nowoczesnej technologii, badania w kierunku chorób wenerycznych mogą Państwo wykonać samodzielnie w domu. Jak to możliwe?

Specjalnie z myślą o Państwa wygodzie i potrzebach, w tym tej najważniejszej – zachowaniu dyskrecji, na naszej stronie drwenerolog.pl udostępniamy szereg testów wykrywających choroby weneryczne. W naszej ofercie znajdują się m.in. testy na chlamydię, rzeżączkę czy opryszczkę. Testy są niezwykle dokładne, a ich skuteczność jest dokładnie taka sama, jak testy wykonywane w laboratorium. Test wykonujesz samodzielnie w domu, więc badanie odbywa się w najbardziej przyjaznych warunkach.

W przychodni, pojawiasz się dopiero, kiedy chcesz odebrać wynik. Wszystko odbywa się szybko i komfortowo. Bez kolejek i niepotrzebnego stresu.

Kiedy należy wykonać test?

Jeżeli zdarzył się Państwu przypadkowy seks bez zabezpieczenia i podejrzewaj, że mogło dojść do zakażenia, najlepiej zakupić test na obecność danej bakterii, wirusa czy grzyba wywołującego chorobę weneryczną.