Strona główna » Objawy » Ból najądrzy

Ból najądrzy

Ból oraz zapalenie najądrza to najczęstsze powikłania po przebytym wcześniej zakażeniu układu moczowego. Ważne, aby w odpowiednim momencie nie zbagatelizować symptomów takich, jak problemy z oddawaniem moczu lub pieczenie w cewce moczowej. Warto zdawać sobie sprawę, że ból najądrza może być wywoływany przez drobnoustroje przenoszone drogą płciową.

Najądrze przylega do tylnego brzegu jądra. Głowa najądrza obejmuje od tyłu i góry koniec górny jądra, a ku dołowi przechodzi w wyraźnie cieńszy trzon.

Głównymi objawami zapalenia najądrza jest występujący ostry ból w okolicy moszny. Pojawia się również bolesny obrzęk. Obok powyższych dolegliwości, pojawiają się również:

• ból cewki moczowej,
  • częste oddawanie moczu,
  • gorączka,
  • promieniowanie bólu do pachwiny i podbrzusza.

Zapalenie najądrzy w zdecydowanej większości przypadków przebiega jednostronnie. Uważa się, że jest jedną z najczęstszych przyczyn tzw. „ostrej moszny”. Najczęściej zapalenie najądrza jest powikłaniem zakażenia układu moczowego. – powiedział dr n. med. Igor Michajłowski, specjalista dermatolog-wenerolog z Gdańska

Zdarza się również tak, że w związku z zarażeniem drobnoustrojami przenoszonymi drogą płciową, najądrze może się powiększyć lub stwardnieć. Obie dolegliwości są wyjątkowo nieprzyjemne dla mężczyzn.

W zależności od wieku pacjenta, ból oraz zapalenie najądrzy wywołują różne patogeny. W przypadku mężczyzn aktywnych seksualnie – najczęściej jest to chlamydia trachomatis oraz rzeżączka oraz poniższe bakterie:

Testy PCR na choroby weneryczne

Jeśli zdarzyła Ci się przypadkowa przygoda na jedną noc i obawiasz się, że mogłeś zarazić się właśnie tą chorobą, a cierpisz na ból najądrzy, koniecznie wykonaj test PCR. Komfortowy test wykonasz w zaciszu własnego domu. Do przychodni musisz udać się jedynie, aby odebrać wynik. Test PCR to szybkie i niezwykle skuteczne badanie. „Domowy” test nie różni się niczym od tradycyjnych badań laboratoryjnych. Jest równie skuteczny i czuły. Już dzisiaj dowiedz się, czy nie cierpisz na rzęsistkowicę. Zamów test i poznaj prawdę.