Strona główna » Objawy » Ból najądrzy

Ból najądrzy

Ból oraz zapalenie najądrza to najczęstsze powikłania po przebytym wcześniej zakażeniu układu moczowego. Ważne, aby w odpowiednim momencie nie zbagatelizować symptomów takich, jak problemy z oddawaniem moczu lub pieczenie w cewce moczowej. Warto zdawać sobie sprawę, że ból najądrza może być wywoływany przez drobnoustroje przenoszone drogą płciową.

Najądrze przylega do tylnego brzegu jądra. Głowa najądrza obejmuje od tyłu i góry koniec górny jądra, a ku dołowi przechodzi w wyraźnie cieńszy trzon.

Głównymi objawami zapalenia najądrza jest występujący ostry ból w okolicy moszny. Pojawia się również bolesny obrzęk. Obok powyższych dolegliwości, pojawiają się również:

Zapalenie najądrzy w zdecydowanej większości przypadków przebiega jednostronnie. Uważa się, że jest jedną z najczęstszych przyczyn tzw. „ostrej moszny”. Najczęściej zapalenie najądrza jest powikłaniem zakażenia układu moczowego. – powiedział dr n. med. Igor Michajłowski, specjalista dermatolog-wenerolog z Gdańska

Zdarza się również tak, że w związku z zarażeniem drobnoustrojami przenoszonymi drogą płciową, najądrze może się powiększyć lub stwardnieć. Obie dolegliwości są wyjątkowo nieprzyjemne dla mężczyzn.

W zależności od wieku pacjenta, ból oraz zapalenie najądrzy wywołują różne patogeny. W przypadku mężczyzn aktywnych seksualnie – najczęściej jest to chlamydia trachomatis oraz rzeżączka oraz poniższe bakterie:

Testy PCR na choroby weneryczne

Na naszej stronie drwenerolog.pl mogą Państwo zakupić testy na obecność wielu wirusów, bakterii i grzybów wywołujących choroby weneryczne. Testy PCR wyróżniają się wysoką czułością i dokładnością ponieważ jako metodę wykorzystuje technikę molekularną PCR.

Zamówiony zestaw pobraniowy wraz z instrukcją pobrania wymazu zostanie dostarczony do Państwa kurierem pod wskazany w zamówieniu adres. Następnie po wykonaniu badań w laboratorium diagnostycznym wynik otrzymasz osobiście lub drogą elektroniczną w postaci pliku zabezpieczonego hasłem.