Strona główna » Objawy » Ropna wydzielina w gardle

Ropna wydzielina w gardle

Ropna wydzielina w gardle nie musi być wyłącznie objawem zwykłej anginy. Ropa w gardle może również oznaczać, że zostali Państwo zarażeni chorobą weneryczną. Jak to możliwe? Odpowiedź znajdą Państwo poniżej.

W ciągu kilkudziesięciu ostatnich lat stosunek do przygodniego seksu uległ diametralnej zmianie. Niegdyś uważany był za zachowanie w złym tonie, obecnie – częsta zmiana partnerów seksualnych jest częścią kultury, w której żyjemy. Coraz większa swoboda seksualna i niższy wiek inicjacji seksualnej powoduje, że chorobami wenerycznymi można zarazić się szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek. Szybkie tempo życia sprawia, że uprawiamy przygodny seks – często bez zabezpieczenia. Żyjąc chwilą nie myślimy o odpowiednim zabezpieczeniu oraz o regularnych badaniach w kierunku obecności chorób wenerycznych.

Warto pamiętać o tym, że choroby przenoszone drogą płciową rzadko kiedy dają jakiekolwiek objawy w początkowej fazie zarażenia. Wcale nie tak rzadko zdarza się, że przez wiele miesięcy czy długich lat, zarażony nie wie o tym, że jest nosicielem HPV czy innej choroby wenerycznej. Dlatego tak ważne jest, aby przy aktywnie seksualnym trybie życia wykonywać regularne badania bowiem choroby weneryczne mogą dawać szereg różnych objawów nie tylko w obrębie narządów płciowych.

Zastanawiasz się skąd ta ropna wydzielina w gardle?

Jednym z mitów, który narósł wokół chorób wenerycznych jest to, że nie można się nimi zarazić w drodze kontaktu oralnego. To nieprawda. Uprawiając seks oralny, w szczególności z nowopoznaną osobą i bez zabezpieczenia, można tak samo zarazić się rzeżączką czy chlamydią.

Jeżeli zaobserwowali Państwo u siebie ropną wydzielinę z gardła, a lekarz wykluczył anginę oraz wszelkie infekcje gardła, warto wykonać test w kierunku obecności wirusów przenoszonych droga płciową. Ropa w gardle może wskazywać na rzeżączkowe zapalenie gardła. W przypadku tej dolegliwości właśnie bardzo charakterystyczne jest pojawienie się ropy w okolicach migdałów oraz tylnej ściany gardła.

Jedynym sposobem, aby dowiedzieć się, jakie drobnoustroje wywołały ropę w gardle jest wykonanie testów PCR.

Testy PCR to najnowocześniejsza technologia, dzięki której możliwe jest wykrycie już nawet jednego patogennego czynnika wywołującego choroby weneryczne. Testy można wykonać samodzielnie w domu, dzięki ich intuicyjnej obsłudze. Testy można zamówić na naszej stronie e.wenerolog.pl

Jakie choroby weneryczne odpowiadają za występowanie ropy w gardle?

• Zakażenie Streptococcus agalactiae
  • Opryszczka