Strona główna » Objawy » Zaczerwienienie cewki moczowej

Zaczerwienienie cewki moczowej

Zapalenie cewki moczowej to przykra dolegliwość zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Dolegliwości objawiają się bólem oraz zaczerwieniem cewki moczowej.

W przypadku występowania bólu, zaczerwienienia oraz szczypania cewki moczowej zarówno u kobiet, jak i u mężczyzn, utrzymującego się dłużej niż kilka dni, konieczna jest wizyta u specjalisty.

Zapalenie cewki moczowej zalicza się do chorób przenoszonych drogą płciową. Często jest mylone z zapaleniem pęcherza i przez to bardzo często lekceważone. Dlatego, do lekarza trafiają już pacjenci z bardzo zaawansowaną chorobą, która wymaga długiego leczenia.

Zapalenie cewki moczowej dzieli się na rzeżączkowe (wywołane rzeżączką) oraz nie rzeżączkowe spowodowane innymi drobnoustrojami przenoszonymi drogą płciową:

Rzęsistkowica

Chlamydioza

Zakażenie Ureaplasma

Zakażenie Mycoplasma

Bakteryjne zakażenie pochwy/ bakteryjna waginoza

Zakażenie Streptococcus agalactiae

Drożdżyca

Opryszczka

Kiła

Przyczyny zapalenia cewki moczowej:

Tak, jak wspomniano wyżej, zapalenie cewki moczowej zalicza się do chorób przenoszonych drogą płciową. Zapalenie cewki moczowej wywołują grzyby, bakterie i wirusy przenoszone drogą płciową.

Dlatego, jeżeli od dłuższego czasu odczuwasz powyższe dolegliwości, warto wykonać badania w kierunku obecności drobnoustrojów przenoszonych drogą płciową.

Chcesz dowiedzieć się, na jaką chorobę cierpisz? Podejrzewasz, że mogłeś zarazić się którąś z chorób wenerycznych? Nie zwlekaj dłużej z wykonaniem testu!

Na stronie drwenerolog.pl, specjalnie z myślą o Tobie udostępniamy testy PCR, które możesz zamówić bez wychodzenia z domu. Testy charakteryzują się niebywałą skutecznością, dzięki czemu możliwe jest wykrycie już pojedynczego patogenu wywołującego chorobę weneryczną.

W naszej ofercie znajdziesz testy m.in. na: rzeżączkę, kiłę, opryszczkę, zakażeniem wirusa brodawczaka ludzkiego (HPV) oraz wiele innych.