Strona główna » Objawy » Przewlekły ból gardła

Przewlekły ból gardła

Cierpisz na przewlekły ból gardła i nie wiesz, co Ci dolega? Lekarz wykluczył zapalenie gardła i anginę? Zadajesz sobie pytanie – co mi jest? Przeczytaj poniższy artykuł. Być może właśnie tu znajdziesz odpowiedź na trapiący Cię problem.

Utarło się przekonanie, że choroby przenoszone drogą płciową wywołują wyłącznie stany zapalne w obrębie narządów płciowych. To nieprawda. Owszem, w większości przypadków, po jakimiś czasie od zarażenia mogą pojawiać się objawy takie, jak: szczypanie, pieczenie czy kłucie w cewce moczowej, sromie czy w okolicach prącia, ale nie jest to regułą.

Warto mieć świadomość, że rzadko bezpośrednio po zarażeniu pojawiają się jakiekolwiek objawy. Co więcej, choroby weneryczne rzadko kiedy dają o sobie znać. Bardzo często jest tak, że przez wiele miesięcy czy nawet lat nie wiemy, że jesteśmy poważnie chorzy. Drugi problem stanowi to, że choroby weneryczne są lekceważone. Praktycznie każdy myśli, że one go kompletnie nie dotyczą. Skąd takie przekonanie? Przede wszystkim wynika to z powyższego faktu – a mianowicie braku konkretnych objawów po zarażeniu. Większość myśli, że skoro nie ma objawów – to nie ma choroby. Właśnie dlatego, do lekarza udajemy się z już bardzo zaawansowaną chorobą. Wówczas leczenie jest zdecydowanie bardziej trudne i nie ukrywajmy się – droższe dla Pacjenta. Jakie jest wyjście z tej sytuacji?

Oprócz wykonywania regularnych badań w kierunku chorób wenerycznych, warto pomyśleć nad zabezpieczaniem się. W szczególności dotyczy to kobiet, które stosują środki hormonalne. W tym miejscu jeszcze raz przypominamy – hormony w żadnym procencie nie chronią przed drobnoustrojami przenoszonymi drogą płciową. Popularnym i bezpiecznym – ale nie niezawodnym – środkiem jest prezerwatywa.

Choroby weneryczne a zapalenie spojówek?

Zdarza się tak, że drobnoustroje przenoszone drogą płciową atakują inny narząd. Bardzo dobrym przykładem jest chociażby zarażenie chlamydią. Istnieje odsetek ludzi, którzy zachorowali na zapalenie spojówek wywołane właśnie chlamydią. A kto wie, że rzeżączka może wywołać np. zapalenie opon mózgowych? Takich przykładów jest zdecydowanie więcej. Dlatego, jeżeli cierpią Państwo na np. przewlekły ból gardła, który nie ustępuje po przyjęciu zwykłych środków przeciwbólowych, warto przebadać się w kierunku obecności chorób przenoszonych drogą płciową.

Ból gardła spowodowany zarażeniem drobnoustrojami przenoszonymi drogą płciową nie różni się praktycznie niczym od zwykłego.

– Czasami tylko pojawia się dodatkowo ropna wydzielina na migdałkach czy na tylnej ścianie gardła, ale nie jest to regułą – powiedział dr n. med. Igor Michajłowski, specjalista dermatolog-wenerolog z Gdańska

Jaki choroby weneryczne mogą wywołać ból gardła?

• Chlamydioza
  • Zakażenie Streptococcus agalactiae
  • Drożdżyca
  • Opryszczka
  • Kiła

Testy PCR to innowacyjne badanie, dzięki któremu możliwe jest wykrycie już jednego patogenu odpowiadającego za wystąpienie choroby wenerycznej. Testy, które Państwu proponujemy są alternatywą dla badań laboratoryjnych. Są równie skutecznie, a ich dodatkową zaletą jest to, że można je wykonać samodzielnie w domu. Testy PCR można zamówić na stronie drwenerolog.pl. Co więcej, specjalnie dla Państwa, na naszej stronie uruchomiliśmy komunikator, dzięki któremu mogą się Państwo skontaktować ze specjalistami z zakresu wenerologii, którzy odpowiedzą na wszelkie nurtujące Państwa pytania.