Strona główna » Objawy » Zapalenie szyjki macicy

Zapalenie szyjki macicy

Zapalenie szyjki macicy, tak jak i większość chorób przenoszonych drogą płciową może przebiegać bezobjawowo, co komplikuje postawienie prawidłowej diagnozy oraz włączenia efektywnego leczenia. Choroba może zostać wywołana przez wiele czynników. Poniżej znajdą Państwo krótki przewodnik po samej chorobie oraz czynnikach ją wywołujących.

Zapalenie szyjki macicy może przebiegać całkowicie bezobjawowo, co komplikuje szybkie i efektywne podjęcie leczenia.

– Zapalenie szyjki macicy to stan zapalny części macicy, która bezpośrednio łączy pochwę z jamą macicy. Szyjka macicy pełni bardzo ważną rolę w ciele kobiety, a mianowicie chroni górną część dróg rodnych przed zakażeniami. W kwestii prokreacji: pozwala na dostanie się plemników do macicy, a podczas porodu na wydostanie się dziecka z macicy na zewnątrz – powiedział…

Zapalenie szyjki macicy zalicza się do jednych z najczęściej występujących dolegliwości. Zazwyczaj wraz z zapaleniem szyjki macicy, zainfekowana jest pochwa. Najszybciej do zakażenia dochodzi w drodze kontaktów seksualnych – głównie niezabezpieczonych prezerwatywą lub uprawianie seksu z chorym partnerem. Do innych, równie ważnych czynników należy zaliczyć bardzo wczesny wiek inicjacji seksualnej oraz brak właściwej higieny w okolicach intymnych

Nieleczone zapalenie szyjki macicy może prowadzić nawet do bezpośredniego stanu zagrożenia życia.

Leczenie zapalenia szyjki macicy

W zależności od tego, jaki patogen wywołał chorobę, stosuje się różne metody leczenia. Pacjentkom podaje się leki dopochwowo: przeciwzapalne, przeciwgrzybiczne lub doustnie antybiotyki.

Ryzyko wystąpienia zapalenia szyjki macicy jest znacznie wyższe, jeśli kobieta w przeszłości przeszła jedną z poniższych chorób przenoszonych drogą płciową:

Rzeżączka

Rzęsistkowica

Chlamydioza

Zakażenie Ureaplasma

Zakażenie Mycoplasma

Zakażenie Streptococcus agalactiae

Opryszczka

Aby nie dopuścić do rozwoju chorób wenerycznych ważna jest prewencja – czyli odpowiednie zabezpieczanie się podczas stosunku oraz ewentualne błyskawiczne badanie się w kierunku zarażenia. Kiedy należy się badać? I jak to robić?

Dzięki testom, które zamówisz bezpośrednio na naszej stronie, unikniesz krępujących wizyt w aptekach oraz w przychodniach. Test dostarczy kurier, a badanie wykonasz w zaciszu własnego domu.

Doskonale wiemy, że choroby przenoszone drogą płciową to bardzo krępujący temat. Dlatego, dokładamy wszelkich starań, abyś mogła przebadać się w jak najbardziej komfortowych warunkach.

Jeżeli zdarzyła Ci się jednorazowa przygoda bez zabezpieczenia lub często zmieniasz partnerów seksualnych – w szczególności powinnaś poddać się badaniom. Specjalnie z myślą o Twoich potrzebach, na naszej stronie drwenerolog.pl możesz zakupić niezwykle komfortowe testy PCR na obecność wielu wirusów oraz bakterii wywołujących liczne choroby weneryczne.