Strona główna » Objawy » Pieczenie, szczypanie pochwy

Pieczenie, szczypanie pochwy

Pieczenie, ból czy szczypanie pochwy to uciążliwe kobiece dolegliwości, które zna zdecydowana większość z nas. Nie zawsze za nieprzyjemnym szczypaniem czy kłuciem stoją poważne choroby, ale niestety nie można ich wykluczyć. Często powyższe dolegliwości to jedyne symptomy rozwijającej się choroby wenerycznej.

Bardzo często zdarza się tak, że ból, kłucie oraz szczypanie pochwy wynika z dość błahych powodów. Może zawinić źle dobrana bielizna lub pranie jej w zbyt agresywnym proszku. Tego typu dolegliwości mogą również pojawić się w przypadku wykonywania nieostrożnie depilacji, a także m.in. przyjmowanie niektórych leków – w tym antybiotyków, które wysuszają błonę śluzową pochwy. Nie można również zapomnieć o zakażeniu drobnoustrojami przenoszonymi drogą płciową, które również mogą powodować kłucie, szczypanie czy pieczenie pochwy. Bez względu na czynnik, który wywołuje pieczenie pochwy, konieczna jest wizyta u ginekologa. Specjalista na podstawie przeprowadzonego wywiadu lekarskiego oraz badania ginekologicznego oceni jaki czynnik spowodował wystąpienie bólu pochwy.

Lekarze wskazują na cztery główne czynniki, które mogą wywoływać pieczenie, swędzenia oraz szczypania w pochwie:

Zapalenie pochwy (występują upławy – na podstawie ich koloru oraz konsystencji lekarz jest w stanie określić, czym są spowodowane)

Zakażenie grzybicze pochwy,

Skutek długotrwałego stosowania hormonalnych środków antykoncepcyjnych ,

Zarażenie drobnoustrojami przenoszonymi drogą płciową.

Zobacz, jakie choroby weneryczne mogą powodować właśnie takie dolegliwości:

Rzeżączka

Rzęsistkowica

Chlamydioza

Zakażenie Ureaplasma

Zakażenie Mycoplasma

Bakteryjne zakażenie pochwy/ bakteryjna waginoza

Zakażenie Streptococcus agalactiae

Drożdżyca

Opryszczka

Kiła

Jeżeli są Państwo aktywni seksualnie, a od dłuższego czasu próbują uporać się z uciążliwym bólem pochwy, radzimy jak najszybsze wykonanie testów w kierunku obecności drobnoustrojów przenoszonych drogą płciową. Objawy, które Państwo zaobserwowali mogą świadczyć o rozwijającej się od dłuższego czasu chorobie przenoszonej drogą płciową.

– Choroby weneryczne rzadko kiedy w początkowej fazie dają o sobie w ogóle znać. Zdarza się tak, że przez wiele lat pacjenci nie są świadomi, że noszą w sobie bakterie, wirusy lub grzyby, które odpowiedzialne są za rozwijanie się chorób wenerycznych.

Dlatego tak ważne jest, aby prowadząc aktywne życie seksualne zabezpieczać się podczas stosunków oraz wykonywać regularne badania w kierunku chorób wenerycznych. Większość z nas myśli, że skoro „nic nie boli i nic nie piecze” to wszystko jest w jak najlepszym porządku. Takie podejście skutkuje późniejszymi bardzo poważnymi problemami zdrowotnymi.

Każda aktywnie seksualnie osoba powinna wykonywać testy przynajmniej raz do roku. Regularne badania pozwolą uniknąć przykrych konsekwencji wynikających z odbywania ryzykownych stosunków seksualnych.

Jak się badać?

Najlepszą i zarazem najnowocześniejszą metodą wykrywania drobnoustrojów przenoszonych drogą płciową są testy PCR. Badanie można wykonywać samodzielnie w domu. Wszystko dzięki intuicyjnej obsłudze. Testy PCR można zamówić na naszej stronie e-wenerolog.