Strona główna » Objawy » Zapalenie błony śluzowej macicy

Zapalenie błony śluzowej macicy

U blisko połowy kobiet z chlamydialnym zapaleniem szyjki macicy stwierdza się zmiany zapalne w błonie wewnętrznej macicy. Chlamydialne zapalenie błony wewnętrznej macicy jest typowym przykładem zakażenia wstępującego, w przypadku którego miejscem pierwotnym zakażenia jest kanał szyjki macicy, a etapem końcowym zapalenie jajowodów i jajników.

U wszystkich kobiet cierpiących na zapalenie przydatków stwierdza się zmiany zapalne w obrębie błony śluzowej macicy. Zakażeniu wstępującemu sprzyjają: rozwarty drożny kanał szyjki macicy, zabiegi wewnątrzmaciczne oraz pozostałości błony śluzowej, takie jak resztki po poronieniu lub resztki doczesnej.

-Większość zapaleń błony wewnętrznej macicy ma przebieg skąpoobjawowy. Najczęściej Pacjentki skarżą się na nieprawidłowe krwawienia między miesiączkami i wydłużone lub bardziej obfite krwawienia miesiączkowe. Niektóre skarżą się na ból w dole brzucha. Niekiedy obserwuje się niewielki wzrost temperatury. Bardzo często zdarza się również, że choroba przebiega całkowicie bezobjawowo – powiedział…

W lekkich przypadkach zapalenia ograniczającego się do błony wewnętrznej macicy można nie stwierdzić żadnych zmian w obrębie przydatków.

Sytuacje, które podnoszą ryzyko wystąpienia zapalenia błony śluzowej macicy to:

Poronienie i związane z tym stanem wszelkie zabiegi – np. łyżeczkowanie

Zabiegi wewnątrzmaciczne, np. zakładanie wkładki wewnątrzmacicznej, histeroskopia, badanie kontrastowe jajowodów,

Podśluzówkowe mięśniaki macicy,

Polipy błony śluzowej macicy,

Rak trzonu macicy,

Poród i połóg.

Zapalenie błony śluzowej macicy mogą wywołać również choroby przenoszone drogą płciową:

Chorobę wywołuje zarażenie chorobami przenoszonymi drogą płciową:

• Chlamydioza
  • Zakażenie Ureaplasma
  • Zakażenie Mycoplasma
  • Zakażenie Streptococcus agalactiae
  • Opryszczka

Chcesz mieć stuprocentową pewność, że doszło do zarażenia rzeżączką lub wykluczyć ewentualność zarażenia innymi chorobami wenerycznymi? Chcesz jak najszybciej podjąć efektywne leczenie? Zamów test i rozwiej wszelkie wątpliwości. Pamiętaj proszę, że nieleczona rzeżączka prowadzi do bardzo poważnych powikłań medycznych. Nie lekceważ ich.

Boisz się iść do lekarza? Wstydzisz się rozmawiać z lekarzem o tak intymnych sprawach, jak seks? Specjalnie dla Ciebie powstał dyskretny test, który rozwieje Twoje wątpliwości. Test wyróżnia się wysoką czułością i dokładnością. Ponadto, test wykonujesz w domowym zaciszu, co zwiększa Twój komfort, nie musisz bowiem wykonywać krępującego badania w przychodni. W przychodni, pojawiasz się dopiero, kiedy chcesz odebrać wynik. Wszystko odbywa się szybko i komfortowo. Bez kolejek i niepotrzebnego stresu.