Strona główna » Objawy » Zapalenie błony śluzowej macicy

Zapalenie błony śluzowej macicy

U blisko połowy kobiet z chlamydialnym zapaleniem szyjki macicy stwierdza się zmiany zapalne w błonie wewnętrznej macicy. Chlamydialne zapalenie błony wewnętrznej macicy jest typowym przykładem zakażenia wstępującego, w przypadku którego miejscem pierwotnym zakażenia jest kanał szyjki macicy, a etapem końcowym zapalenie jajowodów i jajników.

U wszystkich kobiet cierpiących na zapalenie przydatków stwierdza się zmiany zapalne w obrębie błony śluzowej macicy. Zakażeniu wstępującemu sprzyjają: rozwarty drożny kanał szyjki macicy, zabiegi wewnątrzmaciczne oraz pozostałości błony śluzowej, takie jak resztki po poronieniu lub resztki doczesnej.

Większość zapaleń błony wewnętrznej macicy ma przebieg skąpoobjawowy. Najczęściej Pacjentki skarżą się na nieprawidłowe krwawienia między miesiączkami i wydłużone lub bardziej obfite krwawienia miesiączkowe. Niektóre skarżą się na ból w dole brzucha. Niekiedy obserwuje się niewielki wzrost temperatury. Bardzo często zdarza się również, że choroba przebiega całkowicie bezobjawowo – powiedział dr n. med. Igor Michajłowski, specjalista dermatolog-wenerolog z Gdańska

W lekkich przypadkach zapalenia ograniczającego się do błony wewnętrznej macicy można nie stwierdzić żadnych zmian w obrębie przydatków.

Sytuacje, które podnoszą ryzyko wystąpienia zapalenia błony śluzowej macicy to:

• poronienie i związane z tym stanem wszelkie zabiegi – np. łyżeczkowanie,
  • zabiegi wewnątrzmaciczne, np. zakładanie wkładki wewnątrzmacicznej, histeroskopia, badanie kontrastowe jajowodów,
  • podśluzówkowe mięśniaki macicy,
  • polipy błony śluzowej macicy,
  • rak trzonu macicy,
  • poród i połóg.

Zapalenie błony śluzowej macicy mogą wywołać również choroby przenoszone drogą płciową:

Chorobę wywołuje zarażenie chorobami przenoszonymi drogą płciową:

Chcesz mieć stuprocentową pewność, że doszło do zarażenia rzeżączką lub wykluczyć ewentualność zarażenia innymi chorobami wenerycznymi? Chcesz jak najszybciej podjąć efektywne leczenie? Zamów test i rozwiej wszelkie wątpliwości. Pamiętaj proszę, że nieleczona rzeżączka prowadzi do bardzo poważnych powikłań medycznych. Nie lekceważ ich.

Boisz się iść do lekarza? Wstydzisz się rozmawiać z lekarzem o tak intymnych sprawach, jak seks? Specjalnie dla Ciebie powstał dyskretny test, który rozwieje Twoje wątpliwości. Test wyróżnia się wysoką czułością i dokładnością. Ponadto, test wykonujesz w domowym zaciszu, co zwiększa Twój komfort, nie musisz bowiem wykonywać krępującego badania w przychodni. W przychodni, pojawiasz się dopiero, kiedy chcesz odebrać wynik. Wszystko odbywa się szybko i komfortowo. Bez kolejek i niepotrzebnego stresu.