Strona główna » Objawy » Pieczenie cewki moczowej (ból i szczypanie)

Pieczenie cewki moczowej (ból i szczypanie)

Choroby weneryczne charakteryzują się niezwykle zróżnicowanymi objawami. Zdarza się tak, że jedynymi symptomami choroby są objawy mogące świadczyć również o innych schorzeniach – nawet niekoniecznie chorobach wenerycznych. Szerzej o problemie przeczytają Państwo w lekturze poniżej.

Coraz niższy wiek inicjacji seksualnej, częsta zmiana partnerów seksualnych, a w szczególności – seks bez odpowiedniego zabezpieczenia znacznie podwyższają ryzyko zarażenia się chorobą weneryczną.

Pieczenie i ból cewki moczowej a choroby weneryczne

O zarażenie bardzo łatwo i niestety trudno się przed nim w stu procentach ochronić. Owszem stosunek seksualny z prezerwatywą znacznie minimalizuje ryzyko przenoszenia się drobnoustrojów, jednak nie ma mowy o całkowitej ochronie.

Problem komplikuje fakt, iż choroby weneryczne w zdecydowanej większości – w szczególności – w początkowej fazie nie dają żadnych symptomów. A jeżeli takowe się pojawiają, zazwyczaj są przez Pacjentów lekceważone i przypisywane zupełnie, innym chorobom. Trudno się dziwić – spektrum objawów chorób wenerycznych jest naprawdę bardzo szerokie. Podwyższona temperatura  czy chociażby częstomocz może zwiastować wiele różnych chorób.

Zazwyczaj Pacjenci zgłaszają się do lekarza już z bardzo widocznymi objawami chorób wenerycznych, które oznaczają bardzo zaawansowaną chorobę. W związku z tym, iż choroba zostaje rozpoznana późno, oczywistym jest, że okres leczenia znacznie się wydłuża, a niekiedy nawet komplikuje.

Dzisiaj skupimy się na bólu w cewce moczowej, który również może być spowodowany chorobami wenerycznymi.

Ból cewki moczowej czy uciążliwe pieczenie podczas oddawania moczu  może oznaczać nie tylko  zakażenie układu moczowego, ale również może być symptomem choroby wenerycznej. W każdym przypadku takie dolegliwości jednak wymagają szczegółowej diagnostyki i ewentualnego leczenia – powiedział dr n. med. Igor Michajłowski, specjalista dermatolog-wenerolog z Gdańska