Strona główna » Objawy » Obrzęk jądra i moszna

Obrzęk jądra i moszna

Obrzęk jądra i moszny u mężczyzny może być objawem bardzo wielu schorzeń – np. stanów zapalnych jądra, rozwijającej się choroby wenerycznej czy nowotworowej oraz wielu innych. Więcej o problemie przeczytasz w artykule poniżej.

Powiększanie jądra i moszny, a także jego stwardnienie, bez względu na to, czym zostało spowodowane, wymaga koniecznie wnikliwej obserwacji Pacjenta oraz niezwłocznej interwencji lekarskiej bowiem nieleczone schorzenie może w dalszej kolejności doprowadzić do przykrych dla zdrowia konsekwencji. Warto zdawać sobie sprawę, że nieleczony obrzęk jądra może prowadzić nawet do bezpłodności mężczyzny. Tylko lekarz – najlepiej urolog jest w stanie postawić odpowiednią diagnozę, a następnie włączyć efektywne leczenie. Jakie choroby może zwiastować obrzęk jądra?

Zapalenie jądra

Stany zapalne najądrza

Skręt jądra

Rak jądra

Wodniak jądra

Żylaki powrózka nasiennego

Szerzej o powyższych chorobach pisaliśmy w osobnym poradniku w artykule dotyczącym bólu jąder.

Powiększenie jednego z jąder oraz moszny może być również wynikiem zarażenia drobnoustrojami przenoszonymi drogą płciową. Najczęściej na choroby weneryczne zapadają młodzi, aktywni seksualnie mężczyźni, którzy uprawiają seks bez prezerwatywy lub często zmieniają partnerki seksualne. To bardzo ryzykowne zachowanie, które może skutkować występowaniem wielu bardzo poważnych chorób wenerycznych. Co istotne, o zarażeniu przez długie lata można nie mieć pojęcia, ponieważ rzadko kiedy w początkowej fazie zarażenia, występują jakiekolwiek niepokojące objawy.

Jakie choroby weneryczne mogą powodować powiększenie się jądra i moszny?

Rzeżączka

Chlamydioza

Zakażenie Ureaplasma

Zakażenie Mycoplasma

To najnowocześniejsza technologia, która pozwala na wykrycie już jednego pojedynczego patogenu wywołującego choroby weneryczne. Testy można wykonywać samodzielnie w domu, co zwiększa komfort wykonywanego badania. Testy PCR mogą Państwo zakupić na naszej stronie.