Strona główna » Objawy » Ból w kroczu

Ból w kroczu

Ból w kroczu może całkowicie zdezorganizować życie mężczyzny. Dokuczliwie pulsujący lub jedno stały jest przyczyną ogromnego dyskomfortu. Przyczyny takiego stanu rzeczy dość trudno ustalić bowiem ból w kroczu może być zwiastunem naprawdę wielu dolegliwości, w tym chorób wenerycznych.

Dolegliwości, które ogólnie nazywa się bólem w kroczu, tak naprawdę dotyczą: bólu jąder, podbrzusza, pachwin, cewki moczowej, prącia, a także wewnętrznej części ud. Każdy przypadek jest indywidualny – u jednego Pacjenta występuje ból tylko w jednym miejscu, a niektórzy skarżą się na boleści w kilku obszarach jednocześnie.

Bardzo często, takim dolegliwościom towarzyszą również inne, np.: problemy i boleści podczas oddawania moczu, uczucie parcia na mocz oraz pieczenie w cewce moczowej. Obok tego, pojawia się również osłabienie strumienia moczu.

Przewlekły ból w kroczu powinien być koniecznie skonsultowany z lekarzem. Takie dolegliwości mogą świadczyć np. o :

• Przewlekłe zapalenie gruczołu krokowego (prostaty),
  • Przewlekłym zapaleniu cewki moczowej,
  • Torbieli najądrza,
  • Wodniaku jądra,
  • Przewlekłym zapaleniu najądrza,
  • Nowotworze jąder,
  • Przepuklinie pachwinowej,
  • Chorobach wenerycznych.

Warto również pamiętać, że dolegliwości w okolicach krocza nie wywołane przez drobnoustroje przenoszone drogą płciową, ani innymi żadnymi, powyższymi czynnikami, często wymagają długotrwałego leczenia i cierpliwości Pacjenta, jak i lekarza. Bardzo często, leczenie odbywa się na kilku płaszczyznach oraz pośredniczy w nim seksuolog. W leczeniu bólu krocza, specjalista seksuolog odbywa ogromną rolę, ponieważ dolegliwość może rzutować na jakość życia seksualnego Pacjenta, co jest źródłem kompleksów i dyskomfortu dla mężczyzny.

Jakie choroby weneryczne mogą wywołać ból w kroczu?

Jeżeli urolog po wnikliwych badaniach wykluczy inne choroby, bardzo możliwe, że ból w kroczu spowodowany jest drobnoustrojami przenoszonymi drogą płciową. Będąc aktywnie seksualną osobą, warto nie tylko zabezpieczać się prezerwatywą, ale również wykonywać regularne badania w kierunku chorób wenerycznych. Dzięki zastosowaniu najnowocześniej technologii, testy można wykonać samodzielnie w domu, co sprawia, że badanie jest niezwykle komfortowe. Testy na obecność wielu grzybów, bakterii i wirusów przenoszonych drogą płciową można zakupić na stronie drwenerolog.pl