Strona główna » Objawy » Zapalenie najądrzy

Zapalenie najądrzy

Zapalenie najądrzy to ostry stan zapalny najądrza utrzymujący się ponad 6 tygodni. Pacjenci cierpiący na tę chorobę skarżą się przede wszystkim na ból oraz obrzęk najądrza. Zapalenie charakteryzuje się szybkim rozwojem – stan zapalny błyskawicznie rozprzestrzenia się na całe najądrze. Poznaj przyczyny powstawania choroby oraz sposoby na jej skuteczne zapobieganie. Wiesz, że część chorób przenoszonych drogą płciową również może spowodować tą niewątpliwie nieprzyjemną dolegliwość?

Główną przyczyną zapalenia najądrzy oraz jąder jest zakażenie bakteryjne wywołane najczęściej chlamydią, Mycoplasma genitalium oraz Ureaplasma urealyticum. Chorobę rozpoznaje się przede wszystkim na podstawie badania lekarskiego, wykonuje się również badania moczu. W przypadku wystąpienia poniższych dolegliwości, konieczna jest wizyta u specjalisty, który zleci odpowiednie badania oraz w razie potrzeby włączy efektywne leczenie. Tak, jak w przypadku innych chorób – czas gra na niekorzyść Pacjenta. Nie warto zwlekać z wizytą. Im szybciej lekarz włączy odpowiednią kurację, tym szybsze efekty i całkowity powrót do zdrowia.

Z jakimi objawami powinieneś zgłosić się do lekarza?

• Częstomocz
  • zapalenie cewki moczowej,
  • wydzielina z cewki moczowej,
  • współistniejące zapalenia gruczołu krokowego,
  • odczynowy wodniak jądra
  • rumień skóry

Leczenie

– W leczeniu stosuje się przede wszystkim antybiotyki, indywidualnie dobierane do potrzeb Pacjenta. W kuracji również świetnie sprawdzają się niesteroidowe leki przeciwzapalne i przeciwbólowe oraz okłady – powiedział …

Zanim przejdziemy do opisu chorób wenerycznych, które mogą wywołać zapalenie najądrzy, najpierw skupimy się na profilaktyce.

Jak zatem uniknąć zarażenia właśnie tą chorobą?

Przede wszystkim należy się odpowiednio zabezpieczać w trakcie stosunków seksualnych. W szczególności jest to ważne, jeśli często zmieniamy partnerów. Seks bez prezerwatywy zwiększa ryzyko zarażenia się niechcianą chorobą weneryczną. To ważne i należy o tym zawsze pamiętać.

Jeśli podejrzewasz, że mogło dojść do zarażenia chorobą weneryczną, nie zwlekaj, tylko przebadaj się. Dzięki zastosowaniu nowoczesnej technologii, możesz to teraz zrobić bez wychodzenia z domu. Wszystko dzięki testom PCR. O zaletach tych testów przeczytasz poniżej.

-Obecnie najskuteczniejszą metodą badania na obecność wirusów lub bakterii patogennych odpowiedzialnych za wystąpienie chorób wenerycznych są Testy PCR. Niedrogie, niezwykle skuteczne i czułe, co rzutuje na w pełni wiarygodny wynik – powiedział..

Testy na obecność bakterii, wirusów oraz pasożytów wywołujących choroby weneryczne, znajdą Państwo do kupienia na naszej stronie internetowej. Specjalnie z myślą o Państwa wygodzie, uruchomiliśmy sprzedaż on- line. Dzięki temu, test można wykonać samodzielnie w domu, bez obaw, że niepożądane osoby dowiedzą się, jakie badania wykonujmy. Gwarantujemy całkowitą dyskrecję.

Warto zdawać sobie sprawę z tego, że wirusy lub bakterie odpowiedzialne za wywołanie choroby wenerycznej, mogą zaatakować również inne organy. Co więcej, choroby przenoszone drogą płciową bardzo rzadko dają w początkowej fazie jakiekolwiek objawy. W przypadku pojawienia się niepokojących symptomów, zazwyczaj nie wiążemy ich z właściwą przyczyną. Dlatego tak ważne są właśnie regularne badania, które mogą zaoszczędzić przykrych, późniejszych konsekwencji.

Jakie choroby mogą wywołać zapalenie najądrzy?

• Chlamydioza
  • Zakażenie Ureaplasma