Strona główna » Objawy » Krew w moczu

Krew w moczu

Krew w moczu może być incydentalnym wydarzeniem lub występować regularnie. Nawet przy jednorazowym wypadku nie należy takiego stanu rzeczy lekceważyć i jak najszybciej zgłosić się do lekarza. Krew w moczu to często objaw zaburzeń układu moczowego. Może być również objawem rozwijającego się nowotworu lub zakażenia chorobami wenerycznymi.

Krwiomocz inaczej hematuria to obecność krwinek czerwonych w moczu. Mocz może być od jasnoróżowego przez ciemnobrązowy aż do krwisto czerwonego.

Obecność krwi w moczu, czyli tak zwany krwiomocz makroskopowy, zazwyczaj jest objawem bardzo poważnej choroby. Krew w moczu wymaga natychmiastowej diagnostyki.

Krwiomocz – stan zapalny dróg moczowych

Bardzo często krwiomocz jest objawem zakażenia dróg moczowych. Początkowo Pacjent odczuwa bolesność podczas oddawania moczu. Z czasem może pojawić się mocz w krwi.

Krwiomocz – choroby nerek

Występująca w moczu krew może być również objawem chorób nerek – w tym kamicy nerkowej, choroby kłębuszków nerkowych, gruźlicy nerek, zapalenie pęcherza moczowego oraz wielu innych chorób – w tym nowotworowych.

Krwiomocz – choroby prostaty

Krwiomocz może także oznaczać również problemy związane z gruczołem krokowym – prostatą, a dokładnie z rozrostem prostaty. W niektórych przypadkach, podczas rozrostu prostaty powstają przeszkody podpęcherzowe i powiększenie się gruczołu krokowego. W takim przypadku może pojawiać się krew w moczu.

Krwiomocz – choroba nowotworowa

Krew w moczu może być również objawem nowotworu pęcherza moczowego, nerek, prostaty, moczowodu i cewki moczowej. Obok objawów takich, jak: ból, gorsze samopoczucie, podwyższona temperatura, pojawiają się również wymioty.

Inne przyczyny krwiomoczu

W przypadku kobiet, krew w moczu może pojawić się przy endometriozie. Nie można również zapominać o tym, że wiele chorób wenerycznych może objawiać się właśnie występowaniem krwi w moczu.

• Rzęsistkowica
  • Chlamydioza
  • Zakażenie Ureaplasma
  • Zakażenie Mycoplasma
  • Bakteryjne zakażenie pochwy/ bakteryjna waginoza
  • Zakażenie Streptococcus agalactiae
  • Drożdżyca
  • Opryszczka

Dlatego, jeżeli zauważyli Państwo u siebie krew w moczu, a jakiś czas wcześniej odbyli stosunek płciowy z przypadkową osobą – warto przebadać się w kierunku obecności drobnoustrojów przenoszonych drogą płciową. Najlepiej sprawdzają się testy PCR.

Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszej technologii obecnie testy możesz wykonać bez wychodzenia z domu. Na naszej stronie drwenerolog.pl znajdą Państwo szereg testów praktycznie każdą chorobę przenoszoną drogą płciową. Testy PCR charakteryzują się niebywałą skutecznością oraz czułością, dlatego mogą mieć Państwo pewność, że otrzymają jednoznaczny niebudzący wątpliwości wynik. Co więcej, testy można wykonać w domowym zaciszu, co jest niezwykle komfortowe.