Strona główna » Objawy » Rzeżączkowe zapalenie gruczołów bartoliniego

Rzeżączkowe zapalenie gruczołów bartoliniego

Zakażenie rzeżączką przewodów wyprowadzających gruczołów Bartholina są bardzo częstą przypadłością. Jednakże ze względu na ich bezobjawowy przebieg lub bardzo niewielkie objawy często uchodzą uwadze zarówno chorej, jak i lekarza.

Ujścia przewodów wyprowadzających gruczołów Bartholina znajdują się w dolnej, tylnej części warg sromowych mniejszych. Ich zakażenie objawia się miejscowym zaczerwienieniem i obrzękiem oraz niewielką wydzieliną widoczną przy ucisku. Zakażenie gruczołów przedsionkowych większych nie powoduje większych dolegliwości do momentu zablokowania ujścia tych przewodów i wytworzenia się ropnia. Obrzęk i gromadząca się wydzielina powodują wysklepienie wargi sromowej większej po stronie zajętego gruczołu. Pacjentki skarzą się na intensywny ból – zwłaszcza podczas chodzenia. Zdarza się, że wzrasta temperatura ciała.

Podczas badania stwierdza się guz zapalny różnej wielkości, który jest bardzo bolesny przy dotyku. Skóra pokrywająca jest napięta i zaczerwieniona. Przy ucisku w okolicy ujścia przewodu wprowadzającego udaje się niekiedy wycisnąć pewną ilość ropy zawierającej gonokoki. W niektórych przypadkach jest to niemożliwe ze względu na zaczopowanie ujścia przewodów wyprowadzających przez toczący się stan zapalny. – powiedział dr n. med. Igor Michajłowski, specjalista dermatolog-wenerolog z Gdańska

Leczenie rzeżączkowego zapalenia gruczołu Bartholina jest takie samo jak niepowikłanej rzeżączki.

Rzeżączkowe zapalenie gruczołów Bartholina to wynik powikłań po przebytej lub nieleczonej rzeżączce.

Zobacz, jakie choroby weneryczne mogą wywołać zapalenie gruczołów Bartholina:

Test PCR

Takie testy są wręcz idealnym rozwiązaniem, kiedy zależy nam na pełnej dyskrecji oraz czasie. Więc jeżeli, odbyli Państwo przypadkowy stosunek seksualny i podejrzewają, że mogło dojść do zarażenia akurat tą chorobą – proszę nie zwlekać i zamówić test PCR. To najnowszej generacji testy, wyróżniające się wysoką czułością, co oznacza, że test wykrywa bardzo małą liczbę bakterii. U kobiet materiał potrzebny do badania uzyskuje się podczas pobrania wymazu z szyjki macicy lub cewki moczowej, u mężczyzn wymaz pobiera się z cewki moczowej.

Wstydzisz się o tak intymnych sprawach rozmawiać z lekarzem? Tysiące osób zaufało testom, które zamówić można siedząc wygodnie w fotelu własnego domu. Do laboratorium udasz się tylko po odbiór wyników. Wszystko odbywa się komfortowo z zachowaniem najwyższej dyskrecji! Dłużej nie zwlekaj. W grę wchodzi Twoje zdrowie i życie!

Dlaczego testy PCR?

Testy PCR dostępne na naszej stronie internetowej, nie tylko gwarantują, że szybko dowiedzą się Państwo, na co są chorzy. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że rozmowa z lekarzem na temat tak intymnej choroby jest niezwykle krępująca i stresująca. W trosce o Państwa komfort i zdrowie, udostępniamy na naszej stronie godne zaufania, a co najważniejsze – skuteczne testy PCR. Charakteryzują się wysoką czułością, co w praktyce oznacza, że wykrywają już pojedyncze patogenne komórki.

Test mogą Państwo zamówić bez wychodzenia z domu.