Strona główna » Objawy » Ból cewki moczowej (szczypanie i pieczenie)

Ból cewki moczowej (szczypanie i pieczenie)

Choroby weneryczne charakteryzują się niezwykle zróżnicowanymi objawami. Zdarza się tak, że jedynymi symptomami choroby są objawy mogące świadczyć również o innych schorzeniach – nawet niekoniecznie chorobach wenerycznych. Szerzej o problemie przeczytają Państwo w lekturze poniżej.

Wirusy, bakterie czy grzyby przenoszone drogą płciową to bardzo poważny problem, który jest niestety dość mocno marginalizowany. Zewsząd jesteśmy bombardowani tysiącami informacji o tym, jak zabezpieczyć się przed niechcianą ciążą. Ale co z chorobami przenoszonymi drogą płciową?

Rzeżączka, kiła, HPV – to tylko przykłady chorób, którymi można zarazić się na skutek kontaktów seksualnych. Zarazić można się w bardzo łatwy sposób. Czasami wystarczy nawet jeden niezabezpieczony stosunek seksualny.

Dodatkowy problem stwarza fakt, że choroby weneryczne należą do chorób, które nie zawsze dają jakiekolwiek sygnały. Zdarza się tak, że dopiero po długich miesiącach czy nawet latach, osoba zakażona dowiaduje się o chorobie. Wówczas leczenie pacjenta znacząco się wydłuża i co oczywiste często komplikuje.

Zazwyczaj Pacjenci zgłaszają się do lekarza już z bardzo widocznymi objawami chorób wenerycznych, które oznaczają bardzo zaawansowaną chorobę.

Skupmy się na bólu w cewce moczowej, który również może być spowodowany chorobami wenerycznymi.

– Ból cewki moczowej czy uciążliwe pieczenie podczas oddawania moczu  może oznaczać nie tylko  zakażenie układu moczowego, ale również może być symptomem choroby wenerycznej. W każdym przypadku takie dolegliwości jednak wymagają szczegółowej diagnostyki i ewentualnego leczenia – powiedział dr n. med. Igor Michajłowski, specjalista dermatolog-wenerolog z Gdańska

Więcej o zapaleniu cewki moczowej przeczytają Państwo na naszej stronie.

Poniżej prezentujemy choroby, jakie mogą wywołać  zapalenie cewki moczowej.

• Rzęsistkowica
  • Chlamydioza
  • Zakażenie Ureaplasma
  • Zakażenie Mycoplasma
  • Bakteryjne zakażenie pochwy/ bakteryjna waginoza
  • Zakażenie Streptococcus agalactiae
  • Drożdżyca
  • Opryszczka

Najlepszym i niezawodnym badaniem w kierunku chorób wenerycznych są testy PCR. Specjalnie z myślą o Państwa potrzebach, udostępniamy test na naszej stronie drwenerolog.pl. Testy PCR łączą w sobie najnowszą technologię i komfort, jakiego nie zapewnią żadne inne badania. Co więcej, dzięki intuicyjnej obsłudze, test wykonasz samodzielnie w domu.

Test dedykowany jest wszystkim, którzy podejrzewają u siebie chorobę weneryczną. Jeżeli odbyli Państwo przypadkowy stosunek seksualny – nie tylko dopochwowy- zalecamy wykonanie powyższe badanie.