Strona główna » Objawy » Wyciek z cewki moczowej

Wyciek z cewki moczowej

Wyciek z cewki moczowej zazwyczaj świadczy o zapaleniu cewki moczowej. Ale nie można zapominać o tym, że wyciek- w szczególności ropny może być wywołany drobnoustrojami przenoszonymi drogą płciową. Mogą być to dwoinki rzeżączki, chlamydia, czy ureaplasma.

Oprócz wycieku z cewki moczowej o zapaleniu cewki moczowej mogą świadczyć:

ból i pieczenie w trakcie oddawania moczu,

zaczerwienie w okolicy ujścia cewki moczowej.

Wyciek z cewki moczowej w większości przypadków świadczy o zapaleniu cewki moczowej. Ta choroba należy do chorób wenerycznych, czyli do zakażenia dochodzi w drodze kontaktu seksualnego.

– Zapalenie cewki moczowej może być wywołane przez dwoinki rzeżączki ale rówież przez inne patogeny. Najczęstszą przyczyną zapaleń cewki moczowej są bakterie atypowe: Chlamydia, Ureaplasma i Mycoplasma. Zapalenia cewki moczowej mogą być również wywołane przez pierwotniaka – rzęsistka pochwowego.

Jakie choroby przenoszone drogą płciową mogą wywołać wyciek z cewki moczowej?

Rzeżączka

Rzęsistkowica

Chlamydioza

Zakażenie Ureaplasma

Zakażenie Mycoplasma

Bakteryjne zakażenie pochwy/ bakteryjna waginoza

Zakażenie Streptococcus agalactiae

Drożdżyca

Opryszczka

O powyższych drobnoustrojach przenoszonych drogą płciową obszernie pisaliśmy w osobnych poradnikach.

Jak uchronić się przed chorobami przenoszonymi drogą płciową?

Obniżający się wiek inicjacji seksualnej oraz częsta zmiana partnerów seksualnych sprzyja zakażeniom chorobami wenerycznymi. Jeżeli obawiasz się, że mogło dojść do zarażenia, koniecznie musisz się przebadać. Co istotne, zdecydowana większość chorób wenerycznych nie daje początkowo żadnych objawów, dlatego też możesz być nieświadoma tego, że zostałaś zarażona np. chlamydią lub inną bakterią, która w konsekwencji mogłaby wywołać którąś z chorób przenoszonych drogą płciową.

Najlepiej podczas każdego stosunku seksualnego z nową osobą zabezpieczać się prezerwatywą, ale warto mieć na uwadze, że ta metoda również zawodzi. Przy bardzo aktywnym trybie życia ważne, aby wykonywać regularne badania w kierunku obecności drobnoustrojów przenoszonych drogą płciową.

W trosce o Twoje zdrowie, specjalnie dla Ciebie umożliwiamy zakup niezwykle czułych testów PCR na obecność wielu wirusów, bakterii oraz pasożytów wywołujących choroby weneryczne. Testy są bezpieczną i w pełni wiarygodną metodą diagnostyczną.

Testy zamówią Państwo na naszej stronie. To niezwykle wygodna metoda. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że choroby przenoszone drogą płciową to niezwykle delikatny temat, dlatego dokładamy wszelkich starań, aby wykonanie potrzebnych badań odbyło się w jak najbardziej intymnych warunkach. Wykonanie testu w domu to najlepsze z możliwych rozwiązań. Co istotne, test charakteryzuje niebywała czułość, czyli możliwość wykrycia już pojedynczego patogennego genu.