Strona główna » Objawy » Pieczenie odbytu

Pieczenie odbytu

Szacuje się, że przeszło 5 % populacji na świecie cierpi na świąd i dolegliwości w okolicach odbytu. Swędzenie, pieczenie czy szczypanie negatywnie wpływa na codzienne życie, uniemożliwiając często normalne funkcjonowanie. Takie dolegliwości mogą wynikać również z zarażenia drobnoustrojami przenoszonymi drogą płciową.

Rozpoznanie świądu odbytu nie wymaga wykonywania specjalistycznych badań. Lekarz jest w stanie postawić diagnozę na podstawie wywiadu z pacjentem oraz obejrzeniu krocza. Skóra jest tam bardzo zaczerwieniona i przekrwiona. Zdarza się, że sączy się z niej płyn surowiczy. O ile rozpoznanie świądu nie przysparza problemu, o wiele gorzej sprawa wygląda w przypadku ustalenia czynnika, jaki wywołuje taki stan rzeczy.

– Ustalenie, jaka jest przyczyna występowania dolegliwości w okolicach odbytu wymaga wykonywania specjalistycznych badań. Wymagana jest konsultacja chirurgiczna, ginekologiczna oraz dermatologiczna.

Czym jest pieczenie odbytu?

Pieczeniem odbytu nazywamy wyjątkowo nieprzyjemne uczucie, które wywołuje chęć drapania się. Zdarza się, że takie dolegliwości występują na skutek zaniedbań higienicznych.

Co ważne, przewlekłe pieczenie odbytu powoduje intensywne drapanie się pacjentów, co z kolei powoduje zaczerwienienia skóry oraz nadkażenia bakteryjne.

Zdarza się również, że nieleczony świąd odbytu powoduje u Pacjentów różnego rodzaju lęki i depresję.

Swędzenie odbytu a choroby weneryczne

Nie można zapominać również o tym, że nieprzyjemne dolegliwości w okolicach odbytu mogą być wywołane również przez zakażenie drobnoustrojami przenoszonymi drogą płciową.

Zobacz, jakie choroby mogą wywołać powyższe dolegliwości?

Rzeżączka

Chlamydioza

Drożdżyca

Opryszczka

Cytomegalia

Kiła

Chcesz mieć stuprocentową pewność, że doszło do zarażenia rzeżączką lub wykluczyć ewentualność zarażenia? Chcesz jak najszybciej podjąć efektywne leczenie? Zamów test i rozwiej wszelkie wątpliwości. Pamiętaj proszę, że nieleczona rzeżączka prowadzi do bardzo poważnych powikłań medycznych. Nie lekceważ ich.

Boisz się iść do lekarza? Wstydzisz się rozmawiać z lekarzem o tak intymnych sprawach, jak seks? Specjalnie dla Ciebie powstał dyskretny test, który rozwieje Twoje wątpliwości. Test wyróżnia się wysoką czułością i dokładnością. Ponadto, test wykonujesz w domowym zaciszu, co zwiększa Twój komfort, nie musisz bowiem wykonywać krępującego badania w przychodni. W przychodni, pojawiasz się dopiero, kiedy chcesz odebrać wynik. Wszystko odbywa się szybko i komfortowo. Bez kolejek i niepotrzebnego stresu.