Strona główna » Objawy » Wydzielina z odbytu

Wydzielina z odbytu

Śluz i wydzielina z odbytu może być objawem wielu chorób – nie tylko o charakterze proktologicznym. Zdarza się, że wydzielina z odbytu zwiastuje wiele poważnych chorób w tym choroby weneryczne.

Istotne jest ustalenie charakteru śluzu. Wydzielina z odbytu może być:

• śluzowa (śluz z odbytu)
  • ropna,
  • wodnista,
  • krwista.

Symptomy zwiastujące pojawienie się śluzu z odbytu:

• świąd odbytu i swędzenie okolicy okołoodbytniczej,
  • rumień okolicy okołoodbytniczej,
  • pieczenie odbytu,
  • miejscową tkliwość wokół odbytu,
  • okołoodbytniczy obrzęk tkanek miękkich,
  • ból odbytu,
  • nieprzyjemny zapach z odbytu,
  • częste parcie na stolec (z jednoczesnym oddawaniem małych ilości śluzu lub ropy, bardzo rzadko stolca),
  • stałe uczucie wilgoci wokół odbytu (tzw. mokry odbyt),
  • brudzenie bielizny.

Wydzielina z odbytu – o czym może świadczyć?

Najczęstszą przyczyną są hemoroidy. Obok tego, bardzo często pojawia się zapalenie odbytu oraz spowodowaną zaparciami szczeliną odbytu oraz wypadaniem odbytnicy. Ważne, aby zdawać sobie sprawę, że wydzielina z odbytu może być również wynikiem zarażenia drobnoustrojami przenoszonymi drogą płciową.

Zobacz, jakie choroby weneryczne mogą odpowiadać za pojawienie się wydzieliny z odbytu?

• Chlamydioza
  • Drożdżyca
  • Opryszczka
  • Cytomegalia
  • Kiła

Chcesz jak najszybciej podjąć efektywne leczenie? Zamów test PCR i rozwiej wszelkie wątpliwości. Pamiętaj proszę, że nieleczona rzeżączka prowadzi do bardzo poważnych powikłań medycznych. Nie lekceważ ich.

Boisz się iść do lekarza? Wstydzisz się rozmawiać z lekarzem o tak intymnych sprawach, jak seks? Specjalnie dla Ciebie powstał dyskretny test, który rozwieje Twoje wątpliwości. Test wyróżnia się wysoką czułością i dokładnością. Ponadto, test wykonujesz w domowym zaciszu, co zwiększa Twój komfort, nie musisz bowiem wykonywać krępującego badania w przychodni. W przychodni, pojawiasz się dopiero, kiedy chcesz odebrać wynik. Wszystko odbywa się szybko i komfortowo. Bez kolejek i niepotrzebnego stresu.

Takie testy są wręcz idealnym rozwiązaniem, kiedy zależy nam na pełnej dyskrecji oraz czasie. Więc jeżeli, odbyli Państwo przypadkowy stosunek seksualny i podejrzewają, że mogło dojść do zarażenia akurat tą chorobą – proszę nie zwlekać i zamówić test PCR. To najnowszej generacji testy, wyróżniające się wysoką czułością, co oznacza, że test wykrywa bardzo małą liczbę bakterii. U kobiet materiał potrzebny do badania uzyskuje się podczas pobrania wymazu z szyjki macicy lub cewki moczowej, u mężczyzn wymaz pobiera się z cewki moczowej.