Strona główna » Choroby weneryczne » Przedwczesny poród

Przedwczesny poród

Porodem przedwczesnym nazywamy stan, kiedy akcja porodowa rozpoczyna się między 23 a 37 tygodniem ciąży. Powodów przedwczesnego porodu jest wiele – np. niezdiagnozowane wcześniej problemy ginekologiczne. Warto również pamiętać, że przedwczesny poród mogą wywoływać nieleczone choroby przenoszone drogą płciową. Poniżej lista chorób wenerycznych, szczególnie niebezpieczna dla ciężarnych.

Warto na samym początku wspomnieć o tym, jak ważne jest świadome planowanie macierzyństwa. To niezwykle ważna rola w życiu kobiety i tak, jak do innych ról, do macierzyństwa należy się odpowiednio przygotować. W jaki sposób możemy to zrobić?

Przede wszystkim zadbać o swoje zdrowie. Oprócz absolutnie podstawowych zasad takich, jak zdrowe odżywianie czy ruch, warto też gruntownie się przebadać. Zachęcamy nie tylko do wykonania morfologii, ale również do bardziej szczegółowych badań. Takimi właśnie są testy PCR.

Dzięki najnowocześniejszym technologiom, test PCR na wiele chorób wenerycznych możesz wykonać samodzielnie w domu. Test skutecznością nie odstaje od innych dostępnych na rynku metod.

Współżyjąc z nawet jednym, stałym partnerem, nie możemy mieć pewności, że nie jesteśmy nosicielami chorób wenerycznych. Bakterie wywołujące szereg chorób, przenoszą się również innymi drogami. Czasami wystarczy brak odpowiedniej higieny, albo po prostu podatność organizmu na niektóre bakterie lub wirusy.

A jeżeli zdarzył Ci się przypadkowy seks, musisz mieć świadomość tego, że mogło dojść do zarażenia rzeżączką ( jak i innymi chorobami przenoszonymi drogą płciową). Zauważyłeś u siebie wyciek ropy z cewki moczowej oraz nieprzyjemne pieczenie w okolicach intymnych?

Dlatego warto przed planowaniem ciąży lub zaraz na samym jej początku wykonać testy PCR na obecność wirusów lub bakterii wywołujących przykre w skutkach choroby weneryczne. Specjalnie z myślą m.in. o przyszłych mamach, na naszej stronie można zakupić testy PCR, które charakteryzują się niebywałą czułością, dlatego są w stanie wykryć już pojedynczy patogenny wirus, czy bakterię.

Przeczytaj, jakie choroby mogą wywołać przedwczesny poród.

Chlamydioza to jedna z najbardziej popularnych chorób przenoszonych drogą płciową. Wywołuje ją bakteria Chlamydia trachomatis. Więcej o chorobie pisaliśmy tu i tu (anchor)

Kolejną chorobą weneryczną, która może przyczynić się do wystąpienia ciąży pozamacicznej jest rzeżączka (anchor do rzeżączki). Nieleczona, prowadzić może do przykrych i niebezpiecznych powikłań zdrowotnych, w tym właśnie do ciąży pozamacicznej.

Rzęsistokowica również może spowodować ciążę pozamaciczną. Tak dzieje się, jeżeli kobieta zachodzi w ciążę nieświadoma choroby i nie poddaje się tym samym specjalistycznemu leczeniu. Dlatego, tak jak i w przypadku innych chorób przenoszonych drogą płciową najważniejsza jest profilaktyka oraz odpowiednie leczenie.

Ureaplasma to bakteria przenoszona drogą płciową, odpowiada za wywoływanie infekcji narządów płciowych oraz ciążę pozamaciczną.

Bakteryjne zakażenie pochwy również może podprowadzić do przedwczesnego porodu.

Jednak najbardziej groźne dla ciężarnych jest zarażenie bakteriami Streptococcus agalactiae.